Ha olcsó autót akarunk vásárolni, akkor a Dacia Sandero a legjobb választás. Gyakorlatilag annyiba kerül, mint egy drága konyhai berendezés.
A Daciát 1966-ban, Romániában alapították. 1999-ben megvette a Renault, és 2004-ben bevezették az úgynevezett 5.000 eurós autót, a Logant. A célpiac leginkább a fejlődő országok és a kelet-európai térség volt. A Logan, amelyet nem robotok, hanem olcsó munkaerő szereli össze, jó választás egy öttagú család számára. A Renault már nyugdíjba vonult munkásokat hozott vissza a munkaerőpiacra, mert csak ők ismertek bizonyos régi megoldásokat, mint a tekerős ablakemelő. Ezek bontott alkatrészek között Magyarországon is megtalálhatók még a mai napig. A Logant megálmodó Louis Schweitzer, a Renault előző elnöke nem volt biztos benne, hogy az európaiak egy ilyen egyszerű és csupasz autóra vágynak, pedig sok nyugat-európai a Logan mellett tette le voksát. A 2008-as Sandero, a Logan ötajtós változata a 4x4 Dusterrel egyetemben rendkívüli siker volt Európában. De amíg az egyszerű műszaki megoldások elméletben jól hangzanak, és valóban sokan vallják a „vissza az alapokhoz” mottót, a legtöbb európai szemében egy autónak kifinomultabbnak kell lennie. És az ilyen egyszerű, „vissza az alapokhoz” autók sikere a nyugat-európai piacon eléggé megkérdőjelezhető. Például az Angliában forgalmazott legolcsóbb autó a Ford 1953-as 103e modellje volt, amelyet 400 angol fontért árultak. Ennyi pénzért azonban le kell mondanunk az olyan felszerelésekről, mint az elektromos ablaktörlő vagy a fűtés. Ám bontott alkatrészekből ezeket könnyedén lehetett pótolni. Ez gyenge riválisa volt a némileg haladóbb Morris Minornak, vagy éppen a Ford Anglia 100E modellnek, amelyet £500-ért árulták.
Az alacsony árat látva, óhatatlan a kérdés, hogy vajon a Sandero biztonságos-e? A 2008-as új gépjármű-értékelési program három csillaggal jutalmazta a Sanderót az ütközési próbán, viszont csupán eggyel a gyalogosbiztonság kategóriájában. Az új Sandero modell még nem esett át a próbán, de a Renault nem vár háromnál több csillagot. Az Sandero modellek elektromos stabilitásvédelemmel, blokkolásgátló fékrendszerrel, kipörgésgátlóval, illetve vezetői és utasoldali légzsákkal vannak felszerelve. Ha idővel ezek esetleg cserére szorulnak, bontott alkatrészek széles körben elérhetőek, fontos azonban, hogy a bontott alkatrészek ellenőrzött helyről származzanak. Ebben is tud segíteni a bonto-kereso.hu.